Laatst bijgewerkt: 31 mei, 2019

 

Dit Privacybeleid beschrijft hoe OpenTable, Inc. en haar dochterondernemingen (gezamenlijk “OpenTable,” “wij,” “onze” of “ons”) persoonlijke gegevens verzamelen, gebruiken, verwerken en delen. Dit Beleid is van toepassing op bezoekers en gebruikers (individueel, “u”) van de websites, apps, sociale media-accounts en andere diensten van OpenTable (gezamenlijk onze “Diensten”). U kunt het OpenTable-bedrijf dat een bepaalde dienst host en verantwoordelijk is voor uw gegevens onder dit Beleid hier identificeren. Let erop dat uw gebruik van onze Diensten daarnaast valt onder de Algemene voorwaardenvan OpenTable.

 

Als de internationale marktleider op het gebied van online restaurantreserveringen, helpt OpenTable restaurantbezoekers en restaurants met elkaar te verbinden. Dit omvat het delen van persoonlijke gegevens met derden, waaronder restaurants, restaurantgroepen en gelieerde restaurants. In sommige gevallen kunnen deze derden persoonlijke gegevens rechtstreeks van u verzamelen en met ons delen.

 

OpenTable is onderdeel van de bedrijvengroep Booking Holdings Inc., die Booking.com, KAYAK, Priceline, Agoda en Rentalcars.com omvat (gezamenlijk “onze groepsbedrijven”). In sommige gevallen ontvangen we persoonlijke gegevens van onze groepsbedrijven en delen we persoonlijke gegevens met hen.

 

Zie voor meer informatie over de informatie die we delen met derden en de ontvangers van dergelijke informatie de paragraaf Hoe we uw informatie delen van dit beleid. Let erop dat dit beleid het gebruik van persoonlijke informatie door derden of hun diensten niet dekt en wij geen verantwoordelijkheid accepteren voor hun privacypraktijken.

U hebt mogelijk bepaalde rechten of keuzes met betrekking tot uw persoonlijke informatie, inclusief keuzes omtrent hoe wij uw persoonlijke informatie delen met anderen. Zie voor meer informatie de paragraaf Uw keuzes en rechten van dit beleid.

OVERZICHT

Informatie die we verzamelen en gebruiken

Als u onze Diensten gebruikt of bezoekt, verzamelen we gegevens direct van u (bv. als u een online reservering zoekt of maakt). We kunnen ook gegevens over u genereren (bv. gegevens over uw toestel terwijl u onze mobiele app gebruikt). In sommige gevallen verkrijgen we ook persoonlijke gegevens van derden (bv. restaurants, zakelijke partners, onze groepsbedrijven of andere derden). Meer weten

Hoe we uw informatie gebruiken

We gebruiken uw gegevens om onze Diensten te leveren, om uw ervaring op maat te maken, om u boekingen en transacties te tonen die zijn gemaakt via OpenTable en onze groepsbedrijven, om u marketingcommunicatie te sturen, om u te voorzien van relevante advertenties en aanbiedingen die interessant voor u kunnen zijn en voor andere doeleinden, zoals hieronder beschreven. Meer weten

HOE WE UW INFORMATIE DELEN

We delen uw gegevens met onze restaurants en gelieerde restaurants, met onze groepsbedrijven, met dienstverleners (inclusief verwerkers van betalingen), met andere zakelijke partners (inclusief adverteerders), met sociale netwerkdiensten, met diensten of toepassingen van derden die u gebruikt om op uw OpenTable-account in te loggen en met anderen, zoals hieronder beschreven. We delen gegevens om onze Diensten aan te bieden en te verbeteren, voor onze eigen marketingdoeleinden, om aanbiedingen en advertenties van anderen mogelijk te maken die u mogelijk interesseren en voor andere doeleinden, zoals hieronder beschreven. Meer weten

Hoe we uw informatie opslaan en beschermen

Wij hanteren technische, administratieve en fysieke veiligheidsmaatregelen ontworpen om uw informatie te beschermen. We kunnen uw informatie bewaren zolang als uw account actief is en gedurende een tijdsperiode daarna om u de mogelijkheid te bieden uw account opnieuw te activeren zonder verlies van informatie, evenals zoals noodzakelijk voor doeleinden hieronder beschreven. Meer weten

Cookies

We gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën om te helpen bij de levering van onze diensten, u een meer gepersonaliseerde gebruikservaring te bieden en producten en diensten van ons en derden onder de aandacht te brengen. Meer weten

Uw keuzes en rechten

U kunt keuzes maken over uw persoonlijke gegevens en in sommige gevallen hebt u de mogelijkheid om zich af te melden voor het ontvangen van marketingcommunicatie, om uw communicatievoorkeuren en toegang in te stellen, om uw gegevens bij te werken, om opties voor het delen van uw locatie bij te werken, om keuzes met betrekking tot cookies te maken en/of om zich af te melden voor het op bepaalde manieren delen van gegevens met derden (inclusief onze groepsbedrijven, restaurantgroepen en gelieerde restaurants en andere zakelijke partners). Deze keuzes en andere rechten die u mogelijk hebt, worden hieronder in meer detail beschreven. Meer weten

INTERNATIONALE OVERDRACHT VAN INFORMATIE

Wij opereren internationaal en informatie over u kan worden overgedragen of benaderd door entiteiten die zich bevinden in landen in het buitenland. Om uw informatie te beschermen, worden al dergelijke internationale overdrachten gedaan in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Meer weten

Links naar andere websites

Onze Diensten kunnen links naar andere websites of diensten bevatten die niet het eigendom zijn van of worden gecontroleerd door OpenTable, inclusief links naar websites van restaurants en gelieerde restaurants, onze groepsbedrijven en andere zakelijke partners (inclusief adverteerders). Meer weten

Kinderen

Onze diensten zijn niet gericht op of bedoeld voor gebruik door kinderen, noch verzamelen we bewust informatie van kinderen onder de 16 jaar. Meer weten

Wijzigingen in dit beleid

We werken dit beleid van tijd tot tijd bij en wijzigingen treden in werking wanneer ze worden gepost (zoals benoemd in het beleid). Meer weten

Hoe contact met ons op te nemen

Als u vragen hebt over dit Beleid of de manier waarop uw persoonlijke gegevens zijn gebruikt, neem dan contact met ons op via privacy@opentable.com of de contactgegevens die hieronder staan vermeld. Meer weten

 

I.               Informatie die we verzamelen en gebruiken

 

“Persoonlijke informatie” zijn gegevens die u redelijkerwijs direct of indirect identificeert, gerelateerd is aan u, u beschrijft, of kan worden gebruikt om contact met u op te nemen. Voor de doeleinden van dit beleid bestaat er geen significant onderscheid tussen de termen "persoonlijke informatie" en "persoonlijke gegevens".

 

Persoonlijke informatie die we direct van u verzamelen. Wanneer u onze diensten bezoekt of gebruikt, verzamelen we de volgende categorieën persoonlijke informatie direct van u:

 

·       Persoonlijke details (zoals uw naam en geboortedatum)

 

·       Contactinformatie (zoals e-mailadres, adres en telefoonnummer)

 

·       Dineerinformatie (zoals primaire eetplaats, huidige en vorige restaurantreserveringsdetails, eetvoorkeuren, favoriete restaurants, speciale restaurantverzoeken, dineeractiviteit, inclusief frequentie, restaurants, restauranttype, maaltijdtype en annuleringen)

 

·       Accountinformatie (zoals accountinstellingen en wachtwoorden)

 

·       Sociale media-gegevens (als u ervoor kiest om uw OpenTable-account te linken aan een sociale media-account, kunnen we persoonlijke gegevens zoals naam, leeftijd, geslacht, foto en andere persoonlijke gegevens gerelateerd aan uw sociale media-account verzamelen)

 

·       Factureringsinformatie (zoals informatie over creditcards, betaalkaarten of andere kaarten dat mogelijk is vereist voor het gebruik van bepaalde Diensten)

 

·       Uw contacten (zoals contactinformatie van mensen die u toevoegt aan of informeert over uw reserveringen via onze Diensten)

 

·       Uw voorkeuren (inclusief antwoorden op enquêtes en marketingsvragen)

 

·       Foto's van u (zoals wanneer u een foto van uzelf toevoegt aan uw profiel, foto's uploadt voor een beoordeling van een restaurant of uw sociale media-account aan uw OpenTable-account linkt)

 

·       Communicatie van u aan ons (zoals klantenondersteuning en andere verzoeken die u via onze Diensten en via restaurants doet)

 

·       Restaurantbeoordelingen en inhoud (inclusief beoordelingen, foto's, een alias naar keuze die u kunt gebruiken bij het indienen van beoordelingen en andere gegevens die u verstrekt via onze Diensten)

 

·       Promotie-informatie (als u ervoor kiest mee te doen aan een wedstrijd, sweepstakes, of vergelijkbare campagne, zullen we alle informatie verzamelen die u ons geeft in relatie tot een dergelijke activiteit, zoals foto's, afbeeldingen, titels of andere inhoud, in overeenstemming met de voorwaarden geleverd op dat moment)

 

·       Andere informatie die u mogelijk levert (inclusief andere informatie die u levert over uzelf of anderen via onze diensten of waar u ons toegang toe geeft via platforms van derden)

 

U kunt ervoor kiezen bepaalde persoonlijke informatie zoals hierboven beschreven, niet te leveren. Let erop dat veel van onze diensten echter enige persoonlijke informatie nodig hebben om te functioneren. Dus als u ervoor kiest geen persoonlijke informatie te leveren die noodzakelijk is voor de werking en om u van een bepaalde dienst of functionaliteit te voorzien, kunt u de dienst of functionaliteit mogelijk niet gebruiken.

 

Wij verzamelen niet proactief gevoelige persoonlijke gegevens, zoals gegevens met betrekking tot uw gezondheid. Onze Diensten bevatten echter tekstvakjes die bedoeld zijn om u in staat te stellen om bepaalde details over uw dineervoorkeuren of speciale verzoeken te geven waarvan u wilt dat wij of restaurants die kennen. Wees ervan bewust dat informatie die u vrijwillig in deze vakjes invult, bekend kan worden voor ons of restaurants of gelieerde restaurants met wie we gegevens delen (zoals in detail vermeld in de paragraaf Hoe we uw informatie delen hieronder), inclusief bepaalde informatie die als gevoelige persoonlijke gegevens kan worden beschouwd onder de toepasselijke wetgeving (bijvoorbeeld informatie over dieetbeperkingen of gehandicaptenvoorzieningen). Gevoelige persoonlijke gegevens die u vrijwillig indient, worden verwerkt op basis van uw toestemming, die u te allen tijde kunt intrekken door contact met ons op te nemen via de contactinformatie vermeld in onderstaande paragraaf Hoe neemt u contact met ons op.

 

Persoonlijke informatie gegenereerd door ons. Wanneer u onze diensten gebruikt, genereren we bepaalde persoonlijke informatie over u, inclusief door middel van geautomatiseerde gegevensverzameling en door overeenkomsten op basis van de informatie die we over u en uw activiteit verzamelen. We kunnen automatisch informatie verzamelen over uw interacties met de diensten of communicatie die u (zoals e-mail) bij gebruik van bepaalde technologieën ontvangt, zoals cookies, webmarkeringen en andere technologieën (zie ons Cookies en op internet gebaseerd advertentiebeleid voor meer details). We genereren de volgende categorieën persoonlijke informatie over u:

 

·       Apparaatgegevens. Als u onze Diensten bezoekt of gebruikt, verzamelen we automatisch bepaalde gegevens over uw apparaat (bv. uw mobiele toestel, computer of tablet), inclusief gegevens over uw hardware en software, apparaatconfiguratie en netwerken in de omgeving. Dergelijke gegevens kunnen gegevens betreffende de besturingssystemen van uw apparaat, browsers en andere op uw apparaat geïnstalleerde software zijn, zoals IP-adres of een andere apparaatidentificator, land van oorsprong, regio- en taalinstellingen en informatie over domeinservers en draadloze of netwerktoegangspunten in de buurt van uw apparaat.

 

·       Gebruiks- en prestatiegegevens. We verzamelen ook automatisch persoonlijke gegevens over uw gebruik van de Diensten, inclusief informatie over uw zoekopdrachten en hoe u omgaat met de functionaliteiten van onze Diensten, de websites of restaurantpagina's die u bezoekt, het boekingspad, toegangstijden en prestaties van onze Diensten.

 

·       Locatiegegevens. Wanneer u onze Diensten gebruikt, verzamelen we automatisch algemene locatiegegevens over u (zoals de plaats of wijk) of, met uw instemming, precieze geografische locatiegegevens van uw mobiele apparaat wanneer de app actief is en wanneer deze niet actief is, afhankelijk van de keuzes die u maakt wanneer u wordt gevraagd in te stemmen met het verzamelen van locatiegegevens. We kunnen deze gegevens bijvoorbeeld ontvangen wanneer u zoeklocaties voor restaurants selecteert, uw lokale dineerstad in uw accountprofiel invoert, u in de buurt bent van bepaalde bakens, ervoor kiest om uw locatie te delen in recensies die u schrijft over restaurants op de Diensten, of door middel van uw commentaar of andere communicatie met ons. We kunnen deze gegevens gebruiken en opslaan om functies van onze diensten aan te bieden en te verbeteren, bijvoorbeeld om onze Diensten aan te passen aan de behoefte om beter op uw verzoeken te kunnen inspelen en u meer relevante inhoud aan te bieden over restaurants in uw dineerstad of -steden die u bezoekt. Lees a.u.b. de paragraaf Uw rechten en keuzes hieronder voor meer informatie over hoe u uw voorkeuren aanpast, inclusief u voorkeuren met betrekking tot locatiegegevens.

 

·       Gevolgtrekkingen over u. We combineren de gegevens die we verzamelen, genereren of anderszins verkrijgen om conclusies te trekken over uw voorkeuren en interesses om onze Diensten te leveren en te personaliseren, alsmede om de advertenties die wij en onze partners u tonen, op maat te maken.

 

Persoonlijke gegevens die wij krijgen van derden. We kunnen ook bepaalde categorieën persoonlijke gegevens ontvangen van derden, zoals websites van derden, apps, sociale media-netwerken en diensten (die mogelijk openbare bronnen omvatten; ieder telkens een “platform van derden”), onze groepsbedrijven, restauranten en andere derden, inclusief individuele personen die u hebben toegevoegd als gast aan hun reservering. Als u een bestaande OpenTable-gebruiker bent, combineren we deze gegevens met gegevens die we verzamelen via onze Diensten, en gebruiken en delen we deze voor de doeleinden die hieronder zijn beschreven. De categorieën persoonlijke gegevens die we mogelijk van derden krijgen, omvatten:

 

·       Uw naam

 

·       E-mailadres en andere contactinformatie

 

·       Sociale media-gegevens, als u verbinding maakt met onze Diensten via een sociale media-platform van derden of communiceert met OpenTable door onze sociale media-pagina's of -inhoud leuk te vinden of van commentaar te voorzien, of als er sociale media-gegevens van u openbaar zijn, kunnen we gegevens ontvangen van dat sociale media-platform van derden of een dienst van derden over die interacties en uw profiel

 

·       Gegevens over bladeren, gebruik en advertenties, inclusief hoe u onze Diensten en/of websites, applicaties en diensten van derden gebruikt, en informatie over uw interacties met onze advertenties en reclamematerialen

 

·       Aankoopgegevens, inclusief gegevens van apparaten op verkooppunten bij bepaalde deelnemende restaurants (zoals bestelde gerechten, totaalbedrag op de bon en de tijd doorgebracht in het restaurant), gegevens over reisaccomodaties en boekingen die u doet via onze groepsbedrijven (wanneer u bijvoorbeeld een hotelovernachting boekt via één van onze groepsbedrijven kunnen we de algemene locatie van uw accomodaties ontvangen en die informatie gebruiken om aanbevelingen te doen voor restaurants in de buurt), of aankoopgegevens voor andere zakelijke partners en gelieerde bedrijven, zoals voedselleveranciers

 

·       Gegevens van restaurants, inclusief gegevens die bepaalde deelnemende restaurants aan ons verstrekken over gasten (wanneer u bijvoorbeeld in een hotelrestaurant eet als hotelgast kunnen restaurants aangeven dat u te gast was in dat hotel, of, wanneer u bij een restaurantketen eet, kunnen die restaurants aangeven of u een klantenpas hebt of andere informatie verstrekken over interacties met die restaurants)

 

II.              HOE WE UW INFORMATIE GEBRUIKEN

 

Wj gebruiken uw persoonlijke informatie voor de volgende doeleinden (“Doeleinden”), om:

 

·       De Diensten leveren, inclusief het leveren van de diensten, producten en functionaliteiten die aan u worden aangeboden via onze Diensten en het voldoen aan uw verzoeken, inclusief maar niet beperkt tot: het maken van reserveringen, het beoordelen van restaurants, het betalen voor diensten of evenementen, het op een wachtlijst komen te staan en het inlichten van mensen die u toevoegt of van wie u wilt dat ze via de Diensten over uw restaurantreserveringen worden ingelicht

 

·       Verifiëren van de aanmeldgegevens van uw account en u identificeren, zoals vereist om u bij de Diensten aan te melden en de veiligheid van uw account te garanderen

 

·       Communiceren met u over uw account of uw gebruik van onze Diensten, producten en/of functionaliteiten, reageren op of gevolg geven aan uw commentaar en vragen, en anderszins klantenservice aanbieden (zie hieronder voor meer informatie over Elektronische communicatie)

 

·       U marketingcommunicatie sturen, inclusief met u communiceren over diensten of producten die worden aangeboden door OpenTable, onze groepsbedrijven of onze zakelijke partners, en andere wettelijk toegestane marketingcommunicatie waarvan wij denken dat u erin geïnteresseerd zou kunnen zijn (zie hieronder voor meer informatie over Elektronische communicatie en Uw keuzes en rechten)

 

·       Bedienen en verbeteren van onze Diensten en ontwikkelen van nieuwe producten en diensten, inclusief het gebruik van analytische gegevens om beter te begrijpen hoe u onze diensten gebruikt teneinde producten, websites, apps en diensten te ontwikkelen en de gebruikservaring te vergroten

 

·       Uw aankopen en boekingen tonen die zijn gemaakt via de websites, apps en diensten van onze groepsbedrijven op uw accountpagina

 

·       Verwerken en leveren van wedstrijddeelnames en prijzen

 

·       Uw creditcard- of betaalkaartgegevens authenticeren

 

·       Diensten, producten en informatie leveren aan restaurants, inclusief restaurantgroepen en gelieerde restaurants

 

·       Uw ervaring met onze diensten op maat maken, zoals door het leggen van verbanden of het combineren van verschillende stukjes informatie die we verzameld hebben over u, om restaurants voor te stellen die mogelijk interessant voor u zijn of anderszins onze Diensten voor u te personaliseren in overeenstemming met uw voorkeuren of beperkingen. Als u bijvoorbeeld regelmatig zoekt naar Italiaanse restaurants of restaurants met een terras of daar regelmatig boekt, kunnen we Italiaanse restaurants met terras met voorrang laten zien in uw zoekresultaten wanneer u reserveringen zoekt in een andere stad

 

·       U meer relevante advertenties aanbieden over onze Diensten, inclusief door u gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen zowel op en buiten onze Diensten. Als u bijvoorbeeld vaak zoekt naar Italiaanse restaurants in een bepaalde stad, kunnen we u advertenties tonen van een lokaal Italiaans restaurant op onze Diensten of samenwerken met onze zakelijke partners om advertenties te tonen van lokale Italiaanse restaurants op andere websites die u bezoekt

 

·       Beschermen tegen, onderzoeken en opsporen van frauduleuze, niet-geautoriseerde of illegale activiteiten

 

·       Voldoen aan ons beleid en onze procedures en wettelijke verplichtingen, inclusief voldoen aan toepassing van de wet of overheidsverzoeken, zaken met betrekking tot procesvoering benoemen, en rechten of plichten uitvoeren zoals die zijn opgelegd door de wet

 

·       Zoals anderszins door u toegestaan en zoals vereist of toegestaan door de toepasselijke wetgeving. Als u uw toestemming geeft voor enig verder gebruik van uw persoonlijke gegevens kunt u die toestemming te allen tijde intrekken door met ons contact op te nemen en hiervoor onderstaande informatie te gebruiken.

 

U hebt keuzes over uw persoonlijke informatie en in sommige omstandigheden kunt u het recht hebben om te "opt-out" of bezwaar te maken tegen ons gebruik van uw persoonlijke informatie voor deze doeleinden. Zie voor meer informatie of om deze of andere rechten uit te oefenen (indien aanwezig) de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder.

                                                                                                          

Elektronische communicatie. Consistent met de bovenstaande Doeleinden en zoals toegestaan in de toepasselijke wetgeving kunnen wij met u communiceren via elektronische berichten, inclusief e-mail, SMS-berichten of mobiel pushmeldingen om:

 

·       U informatie te sturen met betrekking tot onze producten en Diensten. Dit kunnen reserveringen en wachtlijstbevestigingen zijn, maar ook herinneringen en updates, bonnen, technische meldingen, updates, beveiligingswaarschuwingen en ondersteunings- en administratieve meldingen.

 

·       U marketingcommunicatie te sturen.  Afhankelijk van de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder en toepasselijke wetgeving, kunnen we in andere situaties met u communiceren over wedstrijden, aanbiedingen, promoties, prijzen, aanstaande evenementen en ander nieuws over de producten en Diensten die worden aangeboden door OpenTable, onze groepsbedrijven en andere zakelijke partners.

 

We kunnen, indien vereist met uw toestemming, contact met u opnemen via het door u aan ons verstrekte mobiele telefoonnummer door middel van directe oproepen, automatische en vooraf opgenomen berichten, tekstberichten en pushmeldingen voor de bovenvermelde doeleinden.

 

Onze rol als Verwerkingsverantwoordelijke en Verwerker. Met betrekking tot de wetten van de Europese Unie en vergelijkbaar gegevensbeschermingsbeleid treden we over het algemeen op als verwerkingsverantwoordelijke, wat betekent dat wij de doelen en middelen van de verwerking van uw persoonlijke gegevens via onze Diensten bepalen. In bepaalde OpenTable-programma's kunnen restaurants ons echter vragen om hen bepaalde verwerkingsdiensten te bieden met betrekking tot gegevens die in bezit zijn van of beheerd worden door het restaurant. We verwachten van restaurants dat ze garanderen dat ze gegevens zullen verwerken in overeenstemming met de van toepassing zijnde wetgeving, maar we zijn niet verantwoordelijk voor het gebruik van gegevens door restaurants (inclusief gegevens die zijn gebruikt door hun gelieerde bedrijven en dienstaanbieders) waarvan zij de eigenaar of verwerkingsverantwoordelijke zijn. Om meer te weten te komen over hoe restaurants dergelijke gegevens kunnen gebruiken, dient u hun privacybeleid te lezen.

 

Verwerkingsgrondslagen en -gevolgen. Als wij uw persoonlijke informatie verwerken, vertrouwen we op de volgende juridische grondslagen:

 

·       Uitvoeren van het contract dat we met u hebben (wanneer u bijvoorbeeld onze Diensten gebruikt om een reservering te maken, zullen we uw informatie gebruiken om onze verplichting na te komen om uw reservering te voltooien en te registreren door uw gegevens met het juiste restaurant te delen).

 

·       Voldoen aan juridische verplichtingen waaraan wij onderworpen zijn (zoals belastingverplichtingen en wanneer wij verplicht zijn te voldoen aan wettelijke verzoeken van de bevoegde autoriteiten, zoals de wetshandhavingsdiensten).

 

·       Onze legitieme belangen dienen (zoals het op maat maken van uw ervaring met onze Diensten, het aanbieden van online advertenties en het detecteren van fraude), op voorwaarde dat dergelijke verwerking niet zwaarder weegt dan uw rechten en vrijheden. Het verwerken kan ook conform andere juridische grondslagen voor gegevensverwerking worden uitgevoerd, in het bijzonder bepalingen van plaatselijke wetgeving.

 

Waar wij persoonlijke gegevens gebruiken om tegemoet te komen aan onze legitieme belangen, nemen wij stappen om ervoor te zorgen dat uw rechten omtrent uw persoonlijke gegevens niet worden geschonden. U kunt contact met ons opnemen met behulp van de gegevens vermeld in de paragraaf Hoe neemt u contact met ons op hieronder voor meer informatie over de stappen die wij nemen om ervoor te zorgen dat deze rechten niet geschonden worden. U hebt ook het recht om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking zoals beschreven in de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder.

 

·       Toestemming. Voor zover een juridische grondslag zoals hierboven beschreven niet van toepassing mocht zijn op het verwerken van uw persoonlijke informatie door ons, zullen wij uw toestemming vragen voor dergelijke specifieke doeleinden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving (zoals het versturen van direct marketingberichten via elektronische weg, zoals e-mail, zonder een uitzondering van het vereiste tot verkrijgen van toestemming.).

 

Geaggregeerde informatie. We aggregeren persoonlijke informatie direct verzameld van u, informatie gegenereerd over u door ons, en informatie verkregen van derden (met uw toestemming, wanneer vereist) met persoonlijke informatie verzameld over andere gebruikers om algemene statistische gegevens samen te stellen die niet in verband met u of enige andere specifieke gebruiker kunnen worden gebracht. Informatie die geaggregeerd en gedepersonaliseerd is, wordt niet langer beschouwd als "persoonlijke informatie" en kan vervolgens worden gebruikt voor ieder doeleinde.

 

Geanonimiseerde informatie. Wij mogen informatie verwerken die niet in verband kan worden gebracht met u of enige andere specifieke gebruiker met behulp van enig tot onze beschikking staand middel, ofwel omdat deze anoniem werd verzameld, ofwel vervolgens werd geanonimiseerd. Informatie die anoniem is of geanonimiseerd is, wordt niet langer beschouwd als "persoonlijke informatie" en mag vervolgens worden gebruikt voor ieder doeleinde.

 

III.            HOE WE UW INFORMATIE DELEN

 

We openbaren persoonlijke informatie die we verzamelen (of anderszins genereren of verkrijgen) als volgt:

 

·       Met restaurants en gelieerde restaurants. We delen uw informatie met restaurants en hun gelieerde bedrijven om de Diensten te bieden (zoals het verbinden van klanten met restaurants voor een online reservering en het delen van uw dineeractiviteit en -geschiedenis, voorkeuren, verzoeken, beperkingen en overige informatie met het restaurant) en voor de eigen doeleinden van het restaurant of de restaurantgroep, waaronder mogelijk reclame- of advertentiedoeleinden (zie hieronder voor meer informatie over Delen met restaurants en gelieerde restaurants).

 

·       Aan onze groepsbedrijven. We delen uw gegevens met onze groepsbedrijven, inclusief maar niet beperkt tot de doeleinden zoals hierboven beschreven om u te voorzien van geïntegreerde producten en diensten, alsmede voor onze eigen en hun marketingdoeleinden (zie hieronder voor meer informatie over Delen met onze groepsbedrijven).

 

·       Met andere zakelijke partners. We delen gegevens met andere derde zakelijke partners voor hun eigen marketingdoeleinden, inclusief het delen met online adverteerders of advertentietechnologiebedrijven (“advertentietechnologie”) om u te voorzien van gerichte advertenties en marketingcommunicatie, wanneer wettelijk toegestaan (zie hieronder voor meer details over Delen met onze zakelijke partners).

 

·       Met sociale netwerkdiensten. We delen uw gegevens (of stellen u in staat om uw gegevens te delen) met sociale netwerkdiensten wanneer u onze Diensten gebruikt om verbinding te maken en uw gegevens openbaar te delen met vrienden, of wanneer u onze Diensten gebruikt om verbinding te maken met ons of om te delen via sociale netwerkplatforms en diensten van derden, of om deze te gebruiken (zie hieronder voor meer informatie over Delen met sociale netwerkdiensten).

 

·       Diensten van derden of apps die u gebruikt om op uw account in te loggen. Als u een dienst of app van derden gebruikt (bv. Facebook) om in te loggen op uw OpenTable-account delen we bepaalde persoonlijke gegevens, zoals uw naam en emailadres, met die derde partij.

 

·       Recensies die u toestuurt. Als u ons voorziet van een recensie van uw restaurantreservering, geeft u ons toestemming om deze recensie te publiceren op al onze Diensten onder de schermnaam die u opgeeft, om uw recensie samen te voegen met andere recensies en om deze te delen met restaurants.

 

·       Berichten en andere communicatie die u naar restaurants verstuurt. Wanneer u een bericht of andere communicatie naar een restaurant verstuurt via onze Diensten machtigt u ons om uw bericht of communicatie met het betreffende restaurant te delen en u machtigt het restaurant om op u te reageren via onze Diensten.

 

·       Om betalingen te verwerken. We hebben gegevens over creditcards of betaalkaarten nodig om bij bepaalde restaurants te betalen, uw reserveringen vast te leggen, toegangskaarten voor evenementen te kopen of andere producten of diensten te kopen van restaurants, betalingsverwerkers van derden en andere derde dienstverleners (zoals fraudedetectiediensten) (zie hieronder voor meer informatie en aanvullende voorwaarden met betrekking tot Delen om betalingsgegevens te verwerken).

 

·       Met andere dienstverleners. We delen informatie met derde verkopers, consultants en andere dienstverleners die diensten of functies leveren namens ons (zie hieronder voor meer details over Delen met andere dienstverleners).

 

·       In geval van een zakelijke transactie. We kunnen uw informatie openbaren of overdragen aan een derde als we het geheel of een deel van ons bedrijf of activa aan een ander bedrijf verkopen, overdragen, er afstand van doen, of openbaren, in relatie tot of tijdens onderhandeling van enige fusie, financiering, verwerving, bankroet, ontbinding, overdracht of procedure.

 

·       Om rechten en eigendom te beschermen. We kunnen uw informatie vrijgeven aan derden als wij te goeder trouw van mening zijn dat openbaarmaking noodzakelijk is om onze rechten, ons eigendom, de integriteit van de diensten, persoonlijke veiligheid, of de belangen van u of enige andere persoon te beschermen, en om fraude, risicovol management, veiligheid of technische issues te detecteren, te voorkomen en/of anderszins ter discussie te stellen.

 

·       Om te voldoen aan en zoals vereist door de wet. We mogen uw persoonlijke informatie openbaar maken aan overheidsinstanties of andere relevante derden om te voldoen aan toepasselijke wettelijke vereisten, juridische procedures, rechterlijke bevelen, rechtsprocessen, of wettelijke verzoeken van overheidsinstanties.

 

·       Geaggregeerde informatie. We delen geaggregeerde statistische gegevens voor het verbeteren van onze Diensten. We kunnen ook geaggregeerde of gedepersonaliseerde informatie delen met derden, zulks naar ons eigen inzicht.

 

·       Op uw verzoek. We delen uw informatie ook op uw aanwijzing of verzoek, of afhankelijk van uw toestemming.

 

In sommige omstandigheden kunt u het recht hebben om zich af te melden voor of bezwaar te maken tegen het delen van uw informatie met bepaalde derden. Zie voor informatie of de uitoefening van deze rechten de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder.

 

Delen met Restaurants en Gelieerde restaurants als verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonlijke gegevens. Wanneer u een aanvraag doet via onze Diensten of via een restaurant, zoals een restaurantreservering maken, op een wachtlijst voor een restaurant staan, een betaling doen bij een restaurant via onze Diensten, een toegangskaart kopen voor een evenement, of als u een gast bent van de persoon die het verzoek doet, dan zullen wij bepaalde categorieën gegevens over u moeten verstrekken aan het restaurant om het verzoek te faciliteren. Bij verzoeken om te dineren, kan deze informatie bestaan uit uw naam, profiel, tijd en datum van uw bezoek, grootte van de groep, uw telefoonnummer, uw dineervoorkeuren, gastinformatie, speciale verzoeken, informatie of commentaren die u wenst te versturen (indien van toepassing) en uw emailadres. Uw gegevens worden aan het restaurant verstrekt op dezelfde manier als wanneer u direct met het restaurant contact op zou nemen. Wanneer u een mobiel telefoonnummer doorgeeft met betrekking tot uw verzoek kunnen restaurants u tekstberichten sturen over uw verzoek. Sommige restaurants vragen u ook om creditcard- of betaalkaartgegevens door te geven om uw reservering vast te leggen. Wanneer u een reservering maakt bij een restaurant dat deel uitmaakt van een restaurantgroep kunnen we ook extra gegevens delen over uw vorige dineeractiviteiten bij dat restaurant of die restaurantgroep, uw dineervoorkeuren en/of eventueel voor de reservering relevante gegevens die we van u en derden verzamelen.

 

Naast dat wij u meer aangepaste diensten bieden, kunnen wij bepaalde gegevens ontvangen van deelnemende restaurants via hun kassaterminals die wij analyseren om de verzamelde informatie over hun klanten te delen met het restaurant.

 

Wij delen ook beknopte feedbackrapportages van gasten met restaurants. Indien u opmerkingen heeft over een restaurant via onze diensten, kunnen deze opmerkingen worden gedeeld met dat restaurant of heeft het restaurant toegang tot de opmerkingen en zo kan het restaurant dus op u reageren. Wij zullen uw opmerkingen niet combineren met andere gegevens waarmee u kunt worden geïdentificeerd, maar een restaurant kan wellicht opmaken wie u bent uit uw opmerkingen, met name wanneer u uw naam bij de opmerking plaatst of contactgegevens verstrekt zoals een e-mailadres.

 

Delen met restaurants en gelieerde restaurants als een gegevensverwerker of dienstverlener namens hen. Wij treden op als een gegevensverwerker of dienstverlener voor restaurants en gelieerde restaurants in bepaalde omstandigheden zoals hierboven beschreven (zie hierboven voor meer informatie over Onze rol als gegevensbeheerder en -verwerker). Bij het verlenen van deze diensten, kunnen wij, indien ingegeven door het restaurant, bepaalde gegevens van u delen met de gelieerde restaurants van het restaurant (zoals gelieerde merken), restaurantketen en/of restaurants met dezelfde naam of moedermaatschappij (gezamenlijk worden dergelijke restaurants aangeduid als “restaurantketen”), of andere eenheden geassocieerd met het restaurant (zoals de moedereenheid van het restaurantketen of gelieerde hotels) en/of hun dienstverleners (gezamenlijk aangeduid als de geassocieerde eenheden en dienstverleners, de "gelieerde restaurants") onder het programma van OpenTable voor de volgende doeleinden:

 

·       Aangepaste diensten: restaurants kunnen uw gegevens (zoals voorkeuren voor maaltijden of zitplaats of speciale gelegenheden) delen met hun gelieerde restaurants en restaurantketen om zo de gastvrijheid van de restaurantketen te vergroten wanneer u bij hen aanschuift (zoals het proberen te voorzien in een plek bij het raam, als u eerder aangegeven heeft een voorkeur te hebben voor een zitplaats bij het raam).

 

·       Verbetering van bedrijfsvoering & diensten: om de bedrijfsvoering te ondersteunen, om de tafel- en dienstindeling van het restaurant te verbeteren, om hun gastvrijheid te verbeteren, waaronder het ondersteunen van een loyaliteitsprogramma waaraan u heeft gekozen deel te nemen.

 

·       Marketing: indien toegestaan onder de geldende wetgeving, om analytische en gepersonaliseerde marketing uit te voeren.

 

Voor meer informatie kunt u gerust contact opnemen met de restaurants waarbij u gaat dineren of een reservering geboekt heeft, of u kunt contact met ons opnemen via de contact gegevens die hieronder staan vermeld in de paragraaf Hoe kunt u contact met ons opnemen. Voor meer informatie over uw keuzes betreffende de manier waarop we uw gegevens delen met onze zakelijke partners verwijzen wij u naar de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder.

 

Delen met andere groepsbedrijven. We delen uw gegevens met onze partners en dochterondernemingen in de VS en wereldwijd, evenals met ons moederbedrijf, Booking Holdings, Inc., en haar andere dochterondernemingen (gezamenlijk, zoals ook eerder gedefinieerd in dit Privacybeleid, onze "groepsbedrijven"). We kunnen uw gegevens om de volgende redenen met onze groepsbedrijven delen:

 

·       U geïntegreerde diensten leveren (inclusief de administratie en het beheer van reserveringen, boekingen, diensten en betalingen via bij met ons geaffilieerde platforms).

 

·       U gepersonaliseerde aanbiedingen doen of u marketinguitingen sturen met uw toestemming of zoals anderszins toegestaan door de toepasselijke wetgeving.

 

·       Mogelijk maken van “single sign-on”, d.w.z. u de mogelijkheid bieden in te loggen op een gedeeld account voor meerdere Booking Holdings Inc.-merken met behulp van één enkele set inloggegevens, hetgeen het ons mogelijk maakt om bijvoorbeeld uw aankopen en boekingen die via de websites, apps en diensten van onze groepsbedrijven zijn gemaakt, op uw accountpagina te tonen en onze groepsbedrijven toe te staan informatie te tonen in de specifieke account(s) die u bij hen hebt.

 

·       Klantenservice bieden.

 

·       Detecteren, voorkomen en onderzoeken van fraude en misbruik van onze diensten, andere illegale activiteiten en inbreuk op gegevens.

 

·       Analyseren hoe gebruikers onze onafhankelijke en geaffilieerde platforms gebruiken, inclusief zodat wij bestaande producten en diensten kunnen verbeteren en nieuwe functionaliteiten, producten en diensten kunnen ontwikkelen die mogelijk interessant zijn voor onze gebruikers.

 

·       Ervoor zorgen dat we voldoen aan toepasselijke wetgeving.

 

Zie voor meer informatie over uw keuzes betreffende de manier waarop we uw informatie delen met onze zakelijke partners de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder.

 

Delen met onze zakelijke partners. We delen uw gegevens met andere derde zakelijke partners voor hun eigen marketingdoeleinden. Deze derden betreffen online adverteerders of ad tech bedrijven, die u kunnen voorzien van gerichte advertenties en marketinguitingen, wanneer wettelijk toegestaan. De informatie die we delen, omvat informatie verzameld via uw gebruik van onze diensten (bv. informatie over uw boekingen en reserveringen of andere aankopen) en informatie die we verzamelen over u via het gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën (bv. informatie over de websites die u bezoekt; informatie over uw zoekopdrachten, inclusief de steden of bestemmingen waar u naar zoekt, de types restaurants of keuken die u zoekt, uw prijscategorie, geplande data om voor eten te reserveren, en het aantal mensen in uw gezelschap).

 

Een voorbeeld: indien u vaak reserveert in Italiaanse restaurants, kunnen wij die informatie gebruiken om een bepaalde restaurantketen met Italiaans thema aan u voor te stellen als suggestie.

 

Zie voor meer informatie over uw keuzes betreffende de manier waarop we uw informatie delen met onze zakelijke partners de paragraaf Uw keuzes en rechten hieronder.

 

Delen met sociale netwerkdiensten.             Onze diensten bieden u de mogelijkheid uw handelingen, opmerkingen, inhoud en gegevens te verbinden en te delen, zowel openbaar als met vrienden. Onze diensten kunnen het u ook mogelijk maken om met ons in verbinding te komen, te delen op en gebruik te maken van platforms van derden, waaronder diegene waarop OpenTable aanwezig is. Denk wel aan uw persoonlijke privacybehoeften en de privacybehoeften van anderen wanneer u kiest met wie u in contact wilt komen en wat u wilt delen en openbaar wilt maken. Wij kunnen de privacy of veiligheid van informatie die u kiest openbaar te maken of met anderen te delen, niet controleren. OpenTable controleert ook niet het privacybeleid van platforms van derden. Neem rechtstreeks contact op met die sites en diensten om meer te weten te komen over hun privacybeleid.

 

Delen om betaalgegevens te verwerken. Om bepaalde diensten te gebruiken (zoals om een reservering voor een restaurant te maken; betalingen te doen aan bepaalde restaurants of een reservering te boeken; kaarten te kopen voor een evenement of andere producten of diensten), vragen we om uw rekeninginformatie van een creditcard of betaalkaart. Als u uw betalingsinformatie toestuurt via onze diensten, delen we die informatie met restaurants, betalingsverwerkers van derden en andere derde dienstverleners (inclusief, maar niet beperkt tot, verkopers die fraudedetectiediensten aan ons en andere derden aanbieden), in de mate die nodig is om aan onze contractuele verplichtingen jegens u te voldoen (bv. om uw reservering veilig te stellen of een betaling uit te voeren aan een restaurant indien gevraagd), om te voldoen aan onze legitieme belangen bij het voorkomen van fraude en ander misbruik van onze platforms of diensten, of met uw toestemming wanneer dit wettelijk vereist is. In het bijzonder:

 

·       Als u een creditcard of betaalkaart gebruikt om een reservering via onze diensten veilig te stellen, leveren we de rekeninginformatie hiervan (inclusief kaartnummer en vervaldatum, maar zonder het CVV-nummer) aan de desbetreffende betalingsverwerkers van derden en het restaurant.

 

·       Als u in eerste instantie een creditcard of betaalkaart gebruikt om een reservering via onze diensten veilig te stellen, leveren we de rekeninginformatie hiervan aan de desbetreffende betalingsverwerkers van derden. Zoals uitgelegd in de Algemene Voorwaarden van OpenTable, kunnen deze derde partijen uw betalingsgegevens van uw creditcard of betaalkaart opslaan zodat u in de toekomst gebruik kunt maken van onze betaaldienst voor restaurants via onze diensten, inzover dit is toegstaan onder de lokale wetgeving.

 

·       Zie voor informatie over de veiligheid van uw betaalgegevens de paragraaf Hoe we uw informatie opslaan en beveiligen hieronder.

 

Delen met andere dienstverleners. We delen informatie met derde verkopers, consultants en andere dienstverleners die diensten of functies leveren namens ons (bv. hosting of uitvoering van onze diensten, gegevensverzameling, rapporteren, meting van reacties op advertenties, siteanalyses, gegevensanalyse, marketinguitingen en advertenties leveren, creditcard-betalingen verwerken en leveren van fraudedetectiediensten). We geven deze derden geen toestemming om uw informatie te gebruiken of vrij te geven voor doeleinden anders dan waarvoor deze geleverd is. We vragen deze derden om veiligheidsmaatregelen te implementeren en te onderhouden om uw informatie te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang of verwerking.

 

IV.            HOE WE UW INFORMATIE OPSLAAN EN BESCHERMEN

 

OpenTable onderhoudt commercieel redelijke technische, administratieve, en fysieke veiligheidsmaatregelen ontworpen om uw informatie te beschermen tegen verlies, misbruik, ongeautoriseerde toegang, openbaarmaking, wijziging en vernietiging.

 

Wanneer uw betaalgegevens worden verstuurd naar onze diensten of via onze diensten, worden deze beschermd door cryptografische protocollen. Voor de duidelijkheid: OpenTable bewaart niet zelf uw gegevens m.b.t. creditcard of betaalkaart, en wij hebben geen controle over of dragen geen verantwoordelijkheid voor uw creditcard- of betaalkaartgegevens. Wij gebruiken betalingsverwerkers van derden die uw creditcardgegevens beheren. Onze contracten met derden die uw betaalgegevens m.b.t. uw creditcard of betaalkaart ontvangen, vereisen dat zij deze veilig en vertrouwelijk behandelen.

 

Wij kunnen echter niet garanderen dat overdracht van uw rekeninggegevens van uw creditcard of betaalkaart of uw andere gegevens altijd veilig zal zijn of dat onbevoegde derden er nooit toe in staat zullen zijn de veiligheidsmaatregelen genomen door OpenTable of onze derde dienstverleners te doorbreken. Behalve voor zover aansprakelijkheid niet kan worden uitgesloten of beperkt als gevolg van toepassing van geldende wetgeving, accepteren wij geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor de openbaarmaking van uw informatie als gevolg van fouten in overdracht, ongeautoriseerde toegang door derden of andere oorzaken buiten onze controle.

 

U speelt een belangrijke rol in het veilig houden van uw gegevens. U dient uw gebruikersnaam, wachtwoord of andere beveiligingsinformatie voor uw OpenTable-account met niemand te delen. Als wij instructies ontvangen met behulp van uw gebruikersnaam en wachtwoord, nemen wij aan dat u de instructies hebt geautoriseerd. Als u reden hebt om aan te nemen dat uw interactie met ons niet langer veilig is (bv. als u het gevoel hebt dat de beveiliging van uw account dat u bij ons hebt, is aangetast), neem dan onmiddellijk contact met ons op zoals in details vermeld in de paragraaf Hoe neemt u contact met ons op hieronder.

 

Bewaren. We mogen uw persoonlijke informatie bewaren zolang uw account actief is en gedurende een tijdsperiode daarna om u de mogelijkheid te bieden uw account opnieuw te activeren zonder verlies van informatie. We kunnen uw persoonlijke informatie ook bewaren indien dat nodig is om:

 

  • Logbestanden en zakelijke records bij te houden voor analyse-, veiligheids- en/of controledoeleinden.

 

  • Te voldoen aan wettelijke bewaarplicht voor bestanden

 

  • Mogelijke klachten met betrekking tot de diensten te behandelen; en

 

  • Te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, onze rechten te beschermen en te verdedigen, geschillen op te lossen en onze contracten te handhaven

 

V.             Cookies

 

Als u onze diensten gebruikt of bezoekt, verzamelen wij gegevens over uw gebruik en activiteit met behulp van cookies, webmarkeringen en andere technologieën. Derden kunnen ook hun eigen cookies bekijken, bewerken of instellen. Wij en onze derde dienstverleners, onze groepsondernemingen en andere zakelijke partners kunnen ook webmarkeringen voor deze derden plaatsen. Het gebruik van deze technologieën door derden is onderhevig aan hun eigen privacybeleid en wordt niet gedekt door dit huidige beleid, behalve indien wettelijk vereist. Zie ons Beleid ten aanzien van cookies en op interesse gebaseerde advertenties voor meer informatie.

 

VI.            Uw keuzes en rechten

 

E-mail. Als u niet langer reclame en promotionele e-mails van OpenTable wenst te ontvangen, klikt u op de “unsubscribe”-link in dergelijke e-mails om zich af te melden voor toekomstige marketingcommunicatie via e-mail. Als u een OpenTable-account hebt, kunt u zich ook in uw accountinstellingen afmelden voor marketing e-mails in uw accountinstellingen. Let erop dat zelfs als u Afmelden kiest voor de ontvangst van marketingcommunicatie van één of alle van onze diensten, we u nog steeds dienstgerelateerde communicatie sturen, zoals bevestigingen van toekomstige reserveringen die u maakt.

 

Pushmeldingen (op mobiele apparaten). U kunt de instellingen op uw mobiele apparaat gebruiken om de mobiele pushmeldingen van OpenTable in of uit te schakelen.

 

SMS-berichten. Als u niet langer SMS-berichten van OpenTable wilt ontvangen, antwoordt u STOP (of zoals anderszins geïnstrueerd) op het SMS-bericht. Als u een OpenTable-account hebt, kunt u zich ook in uw accountinstellingen afmelden voor SMS-berichten.

 

Cookies en op interesse gebaseerde advertenties. Zie voor het maken van een keuze betreffende cookies die via onze websites of diensten zijn ingesteld, evenals andere types van online tracking en online adverteren, ons Cookies en op interesse gebaseerde advertenties beleid voor meer informatie. We hanteren momenteel geen technologie die “do-not-track” signalen van uw browser herkent.

 

Locatietoepassing. Zoals meer in detail uitgelegd in de paragraaf Informatie die we verzamelen en gebruiken hierboven, verzamelen we informatie over uw locatie als u de locatiediensten inschakelt via de instellingen op uw mobiele toestel, of met uw toestemming, omdat u daartoe wettelijk verplicht kunt zijn. U kunt de privacyinstellingen van uw apparaat op ieder moment wijzigen om het delen van deze locatie-informatie met onze Diensten uit te schakelen. Als u ervoor kiest de locatiediensten uit te schakelen, kan dit bepaalde functionaliteiten van onze Diensten beïnvloeden. Als u specifieke vragen over de privacyinstellingen van uw apparaat hebt, raden wij u aan voor ondersteuning contact op te nemen met de fabrikant van uw apparaat of uw mobiele dienstverlener.

 

Keuzes over de verzameling van informatie vanuit kassaterminals van restaurants. Zoals hierboven beschreven zullen wij bij een boeking bij bepaalde deelnemende restaurants via onze Diensten informatie over uw dineerervaring ontvangen vanaf de kassaterminal van het restaurant. U kunt ervoor kiezen deze informatie niet met ons te delen via de boekingsbevestigingspagina of de voorkeuren van uw OpenTable-account.

 

Gepersonaliseerde dineerervaringen. Zoals beschreven in de paragraaf Delen met restaurants en gelieerde restaurants van het privacybeleid - in Deel III hierboven, delen wij wanneer u boekt bij restaurants uw informatie met hen om te zorgen dat uw boeking wordt opgeslagen. Deze restaurants kunnen uw dineerinformatie delen met hun gelieerde restaurants of bredere restaurantketen of via het OpenTable-platform met als doel uw dineerervaring te verbeteren en te personaliseren bij toekomstige bezoeken wanneer u bij een gelieerd restaurant of binnen dezelfde restaurantketen boekt. U kunt ervoor kiezen deze informatie voor gepersonaliseerde dineerervaringen niet te delen met gelieerde restaurants en restaurantketen door de voorkeuren in uw OpenTable-account aan te passen.

 

Let op: wanneer u ervoor kiest deze informatie niet te delen, dan kunnen we restaurants alsnog blijven helpen informatie te delen met gelieerde restaurants en restaurantgroepen voor andere interne gebruiksdoelen, zoals hun interne analyses.

 

Delen met derden. Zoals hierboven beschreven in de paragraaf Hoe we uw gegevens delen delen wij uw gegevens met derden voor hun eigen doeleinden of werken we samen met die partners om hun eigen marketingdoeleinden te ondersteunen.

 

U kunt ervoor kiezen zich af te melden voor het delen van uw informatie met:

 

·       Onze groepsbedrijven, voor hun eigen marketingdoeleinden;

·       Andere zakelijke partners, die informatie gebruiken voor hun eigen marketingdoeleinden.

 

U kunt ervoor kiezen zich af te melden voor dit delen door uw OptenTable-accountvoorkeuren te wijzigen. U kunt dergelijke afmeldingsverzoeken ook aan ons sturen zoals vermeld in de paragraaf Hoe neemt u contact met ons op hieronder.

Toegang tot en correctie van Uw informatie. Als u een online account bij ons hebt gemaakt en de informatie wilt bijwerken die u ons geleverd hebt, kunt u naar uw account gaan en er uw informatie bekijken en bijwerken. U kunt ook contact met ons opnemen zoals beschreven in de paragraaf Hoe neemt u contact met ons op hieronder.

 

Wettelijke rechten. Waar van toepassing volgens plaatselijke wetgeving hebt u mogelijk de volgende rechten met betrekking tot uw persoonlijke informatie: het recht om toegang te hebben tot persoonlijke informatie die wij hebben, en in sommige situaties het recht om die persoonlijke informatie te corrigeren of bij te werken, te verwijderen, te beperken of aan u te leveren of aan een derde in een bruikbaar elektronisch formaat (het recht op gegevensdraagbaarheid). Waar van toepassing kunt u ook bezwaar maken tegen de manier waarop wij uw persoonlijke informatie gebruiken als de juridische grondslag voor het verwerken van die informatie ons legitiem belang is. Waar wij uw persoonlijke informatie gebruiken op basis van uw toestemming, en waar van toepassing onder plaatselijke wetgeving, hebt u het recht de toestemming te allen tijde in te trekken. Waar u toestemming hebt verleend om direct marketing-uitingen van ons te ontvangen en waar van toepassing onder plaatselijke wetgeving, kunt u die toestemming te allen tijde intrekken.

 

Als u de wettelijke rechten de u mogelijk hebt onder toepasselijke wetgeving wilt uitoefenen, dien dan uw verzoek in via privacy@opentable.com. Geef ons het e-mailadres dat u gebruikt om op uw OpenTable-account in te loggen zodat we uw verzoek beter kunnen verwerken. Indien u geen OpenTable-account hebt, geef dan het e-mailadres door dat u gebruikte om verzoeken te doen of onze diensten te gebruiken.

 

Waar van toepassing, kunt u ook het recht hebben een klacht in te dienen bij een plaatselijke autoriteit voor gegevensbescherming. Voor inwoners van de EU en het VK kan contactinformatie over de EU-autoriteit voor gegevensbescherming worden gevonden op http://ec.europa.eu/justice/article-29/structure/data-protection-authorities/index_en.htm. Voor inwoners van Australië kunt u, als u niet tevreden bent over de uitkomst van uw klacht, nadat u eerst contact met ons hebt opgenomen contact opnemen met het Office of the Australian Information Commissioner; zie voor meer informatie http://www.oaic.gov.au.

 

 

VII.          INTERNATIONALE OVERDRACHT VAN INFORMATIE

 

Informatie over u wordt overgedragen aan of deze wordt ingezien door entiteiten die zich over de hele wereld bevinden zoals beschreven in dit beleid. Sommige van die entiteiten kunnen zich in landen bevinden (zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten) die niet een gelijk niveau van bescherming van persoonsgegevens bieden als uw thuisland.

 

We hebben waarborgen ingebouwd om adequate bescherming voor overdacht van bepaalde informatie te bieden, in overeenstemming met toepasselijke wettelijke vereisten. Neem voor meer informatie over de geschikte ingebouwde waarborgen, of om een kopie van deze waarborgen te ontvangen, contact met ons op met behulp van de contactgegevens vermeld in de paragraaf Hoe neemt u contact met ons op hieronder.

 

VIII.         LINKS NAAR ANDERE WEBSITES

 

Onze diensten kunnen links naar andere websites of diensten bevatten die niet het eigendom zijn van of worden gecontroleerd door OpenTable, inclusief links naar websites van restaurants en gelieerde restaurants en onze adverteerders, onze groepsbedrijven en andere zakelijke partners. Dit beleid is alleen van toepassing op informatie verzameld door onze diensten. Wij hebben geen controle over deze websites van derden, en uw gebruik van websites en functionaliteiten van derden vallen onder het privacybeleid zoals gepost op die websites. Wij zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de privacy of zakelijke praktijken van enige websites van derden gelinkt aan onze diensten. Uw gebruik van websites van derden gelinkt aan onze Diensten is op uw eigen risico, dus we raden u aan het privacybeleid van iedere gelinkte website van derden te lezen als u één van onze Diensten verlaat.

 

IX.            Kinderen

 

Onze Diensten zijn niet gericht op of bedoeld voor gebruik door kinderen. We verzamelen niet bewust informatie van kinderen onder de leeftijd van 16 jaar. Als u erachter komt dat uw kind of enig kind onder uw hoede ons voorzien heeft van informatie zonder uw toestemming, neem dan contact met ons op met behulp van de contactgegevens vermeld in de paragraaf Hoe neemt u contact met ons op  hieronder.

 

X.             WIJZIGINGEN IN DIT BELEID

 

Behalve in de mate beperkt door plaatselijke wetgeving, zullen we dit privacybeleid van tijd tot tijd aanpassen om de wijzigingen in onze privacypraktijken tot uitdrukking te brengen, alsmede wettelijke vereisten en andere factoren door prominent een update mededeling van onze diensten te posten. Wijzigingen in ons privacybeleid treden in werking zodra ze gepost zijn en de nieuwe ingangsdatum zal worden genoemd. 

 

Als we enige wijzigingen aanbrengen in het Privacybeleid die materiële invloed hebben op eerder verzamelde persoonlijke informatie over u, dan zullen we al het redelijke doen om u hiervan in kennis te stellen en uw toestemming te verkrijgen voor iedere dergelijke wijziging zoals wettelijk vereist.

 

Neem om een kopie van dit beleid of een kopie van het Privacybeleid aan te vragen op het moment waarop u zich aanmeldt op een account contact met ons op via onderstaande details.

 

XI.            Hoe contact met ons op te nemen

 

Als u vragen over dit privacybeleid hebt of over de manier waarop uw persoonsgegevens hebben gebruikt, neem dan contact met ons via het volgende e-mailadres privacy@opentable.com of door een brief te sturen naar:

 

OpenTable, Inc.

1 Montgomery St., Suite 700

San Francisco, CA 94104, V.S.

T.a.v. Juridische afdeling

 

Indien u zich in Duitsland bevindt, kunt u onze functionaris voor gegevensbescherming bereiken via: Dr. Felix Wittern, Am Sandtorkai 68, 20457 Hamburg, Germany.

 

U kunt ook direct met uw lokale OpenTable contact opnemen. U kunt de OpenTable onderneming die een bepaalde dienst levert en dus verantwoordelijk is voor uw gegevens hier vinden.

Voor inwoners van Japan: indien u vragen of verzoeken heeft naar aanleiding van dit beleid, kunt u hierklikken.